Niezależnie od tego, jakie produkty sprzedaje Twój sklep internetowy, są pewne złote zasady, które decydują czy odniesiesz duży sukces, czy będziesz walczyć z zalegającymi produktami na magazynie. Znając je, możesz bardzo szybko zwiększyć obroty sklepu, zmniejszyć koszta i rozwinąć biznes w tym kierunku, w którym od dawna powinien zmierzać.
Poznaj 5 powodów, przez które do tej pory mogło nie iść po Twojej myśli.
Brak niszy
Pierwszym najbardziej znanym powodem i jednocześnie dalej tak często spotykanym jest brak niszy. Oznacza to, że zamiast być znanym w mniejszej grupie, naszą konkurencją jest cała ogromna branża i w ogóle nasz nikt nie kojarzy.
Posiadanie specjalizacji / niszy jest w obecnych czasach podstawą jakichkolwiek działań. Dzięki temu możemy dużo częściej docierać do grupy, która z większym prawdopodobieństwem kupi nasze towary.
Należy też tu zaznaczyć, że przesada w drugą stronę też nie jest dobra. Zbyt mała grupa docelowa sprawi, że nawet będąc ekspertem, ciężko będzie nam się rozwijać. Strategią tutaj jest albo od początku wybranie trochę większej grupy. Albo zostaniem liderem jednej grupy i rozszerzenie potem o kolejne.
Wysokie koszta reklamy
Kolejnym częstym powodem braku sukcesu są wysokie koszta reklamy (marketingu). Tutaj z doświadczenia powiedziałbym, że w większości jest to problem wynikający z braku strategii.
Robiąc reklamy na Facebooku, Google, TikToku, YouTubie i jeszcze gdzieś musimy przeznaczyć spore środki na to, by wszędzie się pokazać. Dużo lepszym rozwiązaniem jest precyzyjne skupienie się na jednym. Wybicie się i dopiero dodanie kolejnych rzeczy.
Raz dobrze zrobiona strategia może oszczędzić dziewiątki tysięcy złotych rocznie. Bo podbijamy jedno medium, a potem dopiero kolejne.
To jak z gotowaniem, dużo ciężej ugotować naraz 10 potraw, niż jedną.
Brak cierpliwości
Wszystko na już, a najlepiej na wczoraj. Niestety w marketingu o wyniki na już, jest ciężko. Potrzeba testów, by wybrać najlepsze rozwiązanie. Czasu na przygotowanie itd.
Jeśli chcemy przyspieszyć ten proces mamy kilka opcji. Najczęściej wybieraną będzie zwiększenie budżetów. Jednak ja zacząłbym od zwiększenia częstotliwości sprawdzania wyników. Zamiast sprawdzać raz w miesiącu, zmieńmy na raz w tygodniu. Oznacza, że w miesiąc jesteśmy w stanie zrobić pracę, która zajmowała przedtem 4 miesiące. Jak dobrze to brzmi?
Przeciętna albo kiepska obsługa
Kolejnym problemem jest obsługa. Często jej jakość spada przez walkę cenową. Mała prowizja powoduje problemy czasowe, a one prowadzą do kiepskiej obsługi.
Dobrym rozwiązaniem jest zapewnienie na stronie wszystkich elementów, o które może pytać klient i dać jasne informacje. Przykładowo, jeśli na jakiś produkt trzeba czekać dłużej, to po prostu to powiedź.
Jasna komunikacja to klucz do dobrej obsługi.
A jeśli potrzebujesz wiedzieć, co jeszcze warto dodać na stronę, to zapraszam na konsultacje marketingowe
Słaba prezentacja produktu
Ostatni element naszej dzisiejszej układanki to odpowiednie przedstawienie produktów. Na żywo możemy je zobaczyć, dotknąć, poczuć. W internecie mamy tylko obraz.
Podstawą jest więc dobrej jakości zdjęcie z różnych ujęć. Do tego można dodać wideo albo prezentacje 3D. Brak dobrej prezencji może bardzo mocno zniechęcić kupującego do zakupu.