Jak dostać awans w pracy? 5 cech, które przybliżą Cię do Twojego celu. Sprawdź, czy je masz, znajdź je w sobie.

Od dłuższego czasu mówi się, że mamy w Polsce rynek pracownika. Mimo to dalej ciężko o dobrą pracę. Czasem musimy zaczynać na niższym stanowisku i wspinać się po drabinie awansów.

Każda firma, branża i stanowisko wymagają unikalnego zestawu kwalifikacji i umiejętności technicznych, pewne cechy są niezbędne bez względu na to, gdzie pracujesz i czym się zajmujesz.

Oto pięć cech, które charakteryzują naprawdę niezwykłego pracownika, który szybko otrzyma awans w pracy.

Naturalna ciekawość

Osoba z takim nastawieniem jest w firmie nie tylko po to, by wykonywać swoje obowiązki, ale również interesować się innymi sprawami. Zamiast skupiać się na, krótkim opisie swojego stanowiska, stara się zrozumieć szerszy kontekst firmy oraz potrzeb innych pracowników. Osobiście uważam, że jest to cecha, która sprawia, że takiego pracownika nie powinno się nigdy pozbywać.

Pracownicy mający taką cechę są zawsze obecni. Innymi słowy, angażują się w pracę całym sobą i szczerze wierzą we wpływ i efekt dobrze wykonanej pracy. Ich skłonność do uczenia się i rozwiązywania problemów jest nie tylko godna podziwu, ale także nienasycona. Poszukiwanie kreatywnych rozwiązań problemów biznesowych jest dla nich niemal odruchem. Zadają sobie ważne pytania, co pozwala im zachować proaktywność, zanim menedżer będzie musiał wkroczyć — ostatecznie zmniejszając problemy komunikacyjne i zwiększając produktywność w całej firmie.

Potrzebujesz pomocy z marketingiem lub biznesem?

 Zapraszam na bezpłatną 15 min konsultacje. Porozmawiamy o konkretnych możliwościach realizacji Twoich celów.

Jak dostać awans w pracy? 5 cech, które przybliżą Cię do Twojego celu. Sprawdź, czy je masz, znajdź je w sobie.

Chęć do nauki

Kolejna cecha jest bardzo mocno powiązana z pierwszą. Naturalna ciekawość sprawia, że jesteśmy bardziej uważni i sami z siebie pragniemy się rozwijać i uczyć. Choć może to brzmieć banalnie, skłonność do szybkiego i skutecznego uczenia się nowych rzeczy jest bardzo poszukiwaną umiejętnością. Możliwość szybkiego przyswajania informacji, przetwarzania ich i ostatecznie przekładania nowych informacji na działanie gwarantuje wzrost zarówno pracownika, jak i firmy.

Należy tutaj również zauważyć, że coraz częściej odchodzimy tutaj od kwestii tego, kto skończył jakie studia i o jakim kierunku. Obecne czasy wymagają od nas elastyczności, która nie jest domeną studiów kierunkowych. Oczywiście są zawody wymagające wstępnej wiedzy technicznej, jednak nawet one zachęcają do tego, by mieć w sobie nauki i przyswajania nowej wiedzy.

Zmiana feedbacku w działanie

Feedback to podstawa jakiejkolwiek relacji czy to osobistej, czy biznesowej. Mimo że otrzymywanie, jak i dawanie feedbacku bywa czasem niewygodne, to jednak warto się tego nauczyć. Nie ma osób doskonałych, dlatego tak ważne jest, by wiedzieć, kiedy robimy coś dobrze, a kiedy możemy coś poprawić. To, co naprawdę wyróżnia najlepszych pracowników, to sposób, w jaki reagują właśnie na feedback.

To czy potrafimy dostrzec, konstruktywną informację w feedbacku jest czasem bardzo ciężkie. Coś o tym sam wiem. Jednak gdy odłożymy na bok przekonania, że jest to coś złego, to możemy bardzo szybko zobaczyć poprawę i rozwój. Mając pełną świadomość swoich niedociągnięć możemy pracować nad przekształceniem swoich słabości w mocne strony, zmiana myślenia zostanie dostrzeżona a w konsekwencji awans w pracy czeka na Ciebie za rogiem.

Autonomia i współpraca

Myśląc o awansie w pracy, powinniśmy również pamiętaj o kwestii autonomii. Czy potrafimy sami pracować bez osoby pilnującej, czy nasze zadania są wykonane? Można porównać to do małego dziecka uczącego się chodzić, czy już potrafi samo, czy może potrzebuje trzymania za rączkę.

Awans w pracy

 

Jednocześnie czy w naszej autonomii potrafimy pracować w grupie. Dzielimy się wiedzą, umiejętnościami oraz zadaniami. Zdolność do współpracy, dzielenia się pomysłami i jednoczesna niezależność, to bardzo rzadkie połączenie.

Umiejętność pracy w pojedynkę, jak i w grupie zapewnia nam wszechstronność. Innymi słowy, możemy się sprawdzić na różnych stanowiskach. Dodatkowo inne osoby w firmie mocno szanują takie osoby, menedżerowie i dyrektorzy im ufają, a szefowie chętnie awansują.

Zadbanie o innych

Ostatnią, ale równie ważną cechą jest dbanie o innych. Biorąc to pod uwagę, prawdziwie wyróżniający się pracownicy to Ci, którzy sprawiają, że wszyscy wokół nich są lepsi. Jeżeli jest to wyróżniający się menadżer lub lider, oznacza to rozwijanie i pielęgnowanie talentów, które mu podlegają. Jeżeli jest to młodszy lub niższy pracownik, oznacza to podnoszenie na duchu i inspirowanie rówieśników, z którymi regularnie współpracuje .

Ten składnik opiera się bardziej na inteligencji emocjonalnej jednostki. Takie osoby potrafią wczuć się w odczucia innych, z którymi pracują. Na wiele sposobów postrzegają swoich kolegów jako przedłużenie swojej rodziny. Dzieje się tak, ponieważ zdają sobie sprawę, że kiedy jeden pracownik rośnie i odnosi sukcesy, jest to wygrana dla wszystkich. W końcu wyróżniający się pracownicy są po prostu ludźmi, a człowieczeństwo jest zaletą, a nie wadą.

 

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiem. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.

0
Jestem ciekaw Twojej opinii. Zostaw komentarz.x