fbpx

9 trendów marketingowych, które warto wprowadzić w 2022

Rozwój technologii internetowej nigdy do tej pory nie był tak szybki. Oznacza to, że zrozumienie najnowszych trendów, może być kluczowym elementem rozwoju Twojego biznesu.

Media społecznościowe, strony internetowy czy nawet pozycjonowanie, wszytko to ewoluuje, co utrudnia bycie na bieżąco. To, co planowano w 2021, wygląda zupełnie inaczej w 2022. Jako konsultant marketingowym pomogłem już wielu firmom zbudować skuteczną strategię marketingową. W artykule przedstawię 9 trendów marketingowych, które uważam, że warto śledzić w 2022 r.

Trendy marketingowe #1:
Personalizacja, sposób nawet na najbardziej wymagających

Coraz bardziej przyzwyczajamy się do tego, że zamiast ogólników, wolimy treści bardziej dopasowane do nas. Wielkie firmy takie jak Facebook czy Google coraz mocniej podkreślają to, że mamy wybierać mniejsze grono treści, które obserwujemy.

Podobnie sytuacja wygląda w marketingu. Zamiast ogólnych reklam wolimy otrzymywać te, które są dopasowane do nas. Jeśli interesujemy się DIY, to chcemy widzieć materiały z tym związane. Jeśli sportem to podobnie, by były to rzeczy sportowe. Postawienie na re-tareting jest więc kluczowe, jeśli chodzi o skuteczność reklam.

trendy marketingowe

Trendy marketingowe #2:
Treści wideo i audio

Pandemia sprawiła, że duża część naszego czasu przeniosła się do aktywności w naszym domu. Oznacza to dużo łatwiejszą opcję do puszczania treści wideo oraz audio. Już nie musimy uważać, by np. ktoś nas nie przyłapał na tym, że w tle podczas pracy leci nam podcast.

Co to oznacza dla marketingu? Potrzebę tworzenia coraz większej ilości nagrań wideo oraz audio. Użytkownicy przyzwyczajają się do wygody, jaką niesie ze sobą ta forma przekazu.

Trendy marketingowe #3:
Dyskusja zamiast monologu

Kolejnym bardzo ważnym trendem jest otwarcie się na klientów. Do tej pory firmy skupiały się na jednokierunkowej komunikacji — monologu marketingowym. Obecna sytuacja sprawiła, że opinia klientów jest niezwykle ważna, co oznacza, że należy z nimi nawiązać dialog.

Jak możemy to zrobić?

Słuchając ich opinii, komentarzy, czy wiadomości. Dostęp do grup tematycznych jest teraz o tyle łatwiejszy, że możemy to robić nawet jako profil firmowy.

Trendy marketingowe #4:
Treść, która nie wymaga godzin pracy

Zawsze warto dbać o każdą treść, jaką prezentujemy. Jednak pokazywanie wyłącznie treści mocno obrobionej jest postrzegane jako sztuczne. Trendem, który widzę, jest pokazywanie szybkich treści.

Oznacza to zdjęcia albo video robione telefonem, których stworzenie nie powinno zająć dłużej niż 5 min. Następnie takie materiały bardzo łatwo dodać do relacji, czy jako szybkie nagranie na żywo. Ta treść nie wymaga prawie nakładu pracy, a pokazuje bardziej ludzką twarz biznesu.

Trendy marketingowe #5:
UGC — niech klienci sami przemówią.

Temat UGC już poruszałem w zeszłorocznym zestawieniu. Jednak bardzo wyraźnie widać, że utrzymuje się on dalej. Można nawet przypuszczać, że przez najbliższe lata będzie on dalej kluczowym elementem.

Dla osób, które nie wiedzą, o co chodzi UGC – user generated content, przedstawia się jako treści publikowane przez inne osoby. Mogą to być zarówno opinie, jak i również inne treści jak nagrania wideo, wpisy blogowe o firmie itd.

9 trendów marketingowych, które warto wprowadzić w 2022

Trendy marketingowe #6:
Słowa kluczowe, które przyciągną ruch

Ten trend marketingowy jest bardzo mocno powiązany z tym, jak działa nasz marketing. Coraz mocniej w kwestii pozycjonowania mówimy o tym, by zwracać uwagę, na to, co pozycjonujemy. Stawiajmy na jakość zamiast na ilość.

W Polsce jeszcze można osiągnąć dużo, robiąc to bardziej na wyczucie. Jednak czy nie lepiej od razu postawić na dobre praktyki?

Trendy marketingowe #7:
Dane prywatne

RODO, wprowadzenie IOS 14 oraz plany Google co do usunięcia ciasteczek, jasno pokazują, że kluczowym tematem jest ochrona prywatności. Czasy kupowania kontaktów, czy telefonów na zimno już mijają.

Warto więc zainteresować się ochroną danych swoich klientów i pokazać to jako przewagę konkurencyjną.

Trendy marketingowe #8:
Ułatwienia dostępu

Pandemia zmusiła nas do przeniesienia wielu działań do Internetu. Oznacza to, że firmy, które ułatwią użytkownikom dostęp do treści, będą miały ogromną przewagę.

Mogą to być zarówno wirtualne spacery, zdjęcia 3D, VR, ale również tak proste rzeczy, jak łatwy i przejrzysty sposób wymiany produktu czy sprawdzenia opinii. Te małe rzeczy robią ogromną różnicę.

9 trendów marketingowych, które warto wprowadzić w 2022

Trendy marketingowe #9:
Marketing zależy od całej firmy

Ostatnim trendem jest zaangażowanie całej firmy w marketing. Pracownicy, wypowiadając się przed innymi osobami, budują wizerunek firmy. Chwalenie się sukcesami firmy, pokazywanie tego, jak wygląda w niej praca. To już nie tylko dodatek, ale coś, czego powinno się uczyć każdego.

Trendy marketingowe

Marketing przeszedł w ostatnich czasach ogromną zmianę. Wpływ internetu i pandemii widać na każdym kroku. Dlatego pozostanie na bieżąco z nowinkami i trendami, jest tak ważne. Mam nadzieję, że przedstawione tu informacje pomogą Ci opracować skuteczny plan marketingowy. A jeśli potrzebna jest pomoc, to zapraszam do kontaktu.

Potrzebujesz pomocy z marketingiem lub biznesem?

 Zapraszam na bezpłatną 15 min konsultacje. Porozmawiamy o konkretnych możliwościach realizacji Twoich celów.

9 trendów marketingowych, które warto wprowadzić w 2022

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiem. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.

0
Jestem ciekaw Twojej opinii. Zostaw komentarz.x
()
x