fbpx

Blog firmowy jaki jest jego cel?

Share on facebook
Share on linkedin

Zastanawiałeś się kiedyś jaki jest cel prowadzenia bloga na stronie firmowej? Czy taki blog może zwiększyć widoczność Twojej marki w internecie? Jeśli tak, to ten artykuł pomoże Ci rozwiać wszelkie wątpliwości co do tego jaki cel ma prowadzenie bloga oraz to czy właśnie Ty go potrzebujesz. 

Zacznijmy od dwóch głównych celów bloga. Po pierwsze powinien on dawać wartość przyszłym klientom poprzez odpowiadanie na pytanie jakie mają oraz przedstawiając Twoje produkty. Drugim celem jest dawanie treści wyszukiwarką takim jak np. Google. Taką treść następnie mogą udostępniać, przez co generują ruch na Twojej stronie. 

Podobny temat: Jak zacząć budować strategie marki

Poza tymi dwoma ogólnymi istnieje masa jeszcze innych zalet prowadzenia bloga. Ogólnie więc dobrze jest go prowadzić. Niestety z doświadczenia wiem, że mało, która firma dobrze prowadzi bloga wpadając w następujące kategorie:

  • mamy bloga ale po kilku artykułach przestajemy pisać
  • mamy bloga ale bardzo sporadycznie cokolwiek publikujemy
  • jakość treści zostawia bardzo dużo do życzenia
  • nie ma bloga

Trafiając na firmy z tych kategori pierwsze co słysze to: No ale po co mi jest potrzebny blog?

Mimo, że pytanie z zewnątrz brzmi zawsze tak samo, to pod nim kryje się kilka innych:

  • Czym jest blog?
  • Czy ja potrzebuje bloga?
  • Dlaczego mam poświęcić czas i pieniądze na tworzenie treści na bloga?
  • Jak blog pomoże mojemu biznesowi?
  • Co powinno się znaleźć na moim blogu?
  • Czy muszę pisać teksty na swojego bloga?

Każde z tych pytań jest bardzo dobre. Jeśli gdzieś po głowie chodzą Ci po głowie to dobra wiadomość. W końcu zależy Ci na rozwoju swojego biznesu. 

By odpowiedzieć sobie na nie musimy przejść przez kilka tematów.

Czym jest blog firmowy?

Blog firmowy to część strony firmowej, którego treść ma pomóc w edukowaniu grupy docelowej. Można go traktować jako kolejny kanał marketingowy, który jest nieodzownym elementem content marketingu, który przyciąga klientów przez wyszukiwarki internetowe.

Blog firmowy

Jaki jest cel bloga i co może Ci dać?

Rozmawiając z klientami na temat strategii pozyskiwania klientów, bardzo często wspominają oni o pozycjonowaniu. Liczą na to, że będą znajdowani w wynikach wyszukiwania. Kluczowym elementem by tak było jest posiadanie treści na stronie. Tutaj wchodzą wpisy a blogu, które są bardzo lubiane przez roboty wyszukiwarek.

Jak pokazują dane udostępnione przez HubSpot, średnio strony z blogiem mają następujące profity:

  • 55% więcej odwiedzin strony
  • 97% więcej linków odsyłających do strony
  • 434% więcej zaindeksowanych stron

Prowadzenie bloga sprawia, że w oczach wyszukiwarek i klientów Twoja strona żyje, Twój biznes żyje. Według badań Demand Metric [https://www.demandmetric.com/content/content-marketing-infographic], firmy z blogiem generują o 67% więcej leadów miesięcznie. 

Dodatkowo artykuły publikowane na blogu są świetnym materiałem na udostępniane w innych miejscach. Mogą to być zarówno media społecznościowe, maile czy wiadomości bezpośrednie albo komentarze. 

Jednak to co daje Ci blog najlepszego to budowanie zaufania dla Twojej marki w oczach Twojej grupy docelowej. Przez zwiększanie świadomości marki, odpowiadanie na pytania, dostarczanie nowinek i ciekawostek w postaci bezpłatnej treści budujesz relacje ze swoimi odbiorcami.

Czego blog Ci nie da

Wszystko fajnie ale blog to nie magia, a tym bardziej to nie rozwiązanie wszystkich problemów. By Twoja strona odniosła sukces, muszą wydarzyć się również inne rzeczy. Potrzeba ją zoptymalizować pod SEO oraz promować w różnych miejscach. Niestety wyniki tych działań mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach działań. 

 

Kolejną rzeczą, którą warto sobie uzmysłowić to, to że blog nie sprzedaje Twoich produktów. Używasz go do edukowania odbiorców. Sprzedaż powinna się odbywać w innych miejscach lejka sprzedażowego. Osoby, które odwiedzają Twojego bloga zapewne nie są jeszcze gotowe do tego by kupić Twoje produkty. To czego szukają to odpowiedzi oraz informacji czy mogą Ci zaufać. Dopiero po zbudowaniu zaufania, możesz rozpocząć sprzedaż.

Najczęstsze nieporozumienia dotyczące bloga

Głównym nieporozumieniem, które pojawia się w tematyce bloga jest przeświadczenie, że powinien on być odpowiedni dla jak największej grupy odbiorców. Twoja treść będzie coraz bardziej ogólna, co nie przełoży się za dobrze na postrzeganie Twojej strony. Krótko mówiąc, Twój blog powinien być skierowany do osób, które będą u Ciebie kupować. 

Kolejnym nieporozumieniem jest postawienie wyłącznie na ilość. Przekonanie, że im więcej napisze tym więcej osób przyciągnę jest błędne. Należy pisać często ale to nie znaczy, że poświęcisz ilość względem jakości. Zbudowanie zaufania wymaga jakości, dlatego Twoja strategia marketingowa powinna adresować jakość publikowanych treści. Dzięki temu odbiorcy będą wiedzieć, że jesteś solidną firmą. 

Dobry blog z czasem będzie sam się rozwijał. Treść będzie udostępniana przez co będzie rosła ilość odbiorców, co przełoży się na wyniki w wyszukiwarkach. To dalej przełoży się na odbiorców i takim sposobem uzyskujemy efekt kuli śnieżnej.

Działania długoterminowe na blogu firmowym

Jak uzyskać najlepsze wyniki z Twojego bloga

Konsekwencja jest kluczowa

Stałe publikowanie treści pomaga w zdobywaniu fotela lidera swojej branży, zwiększeniu list mailingowych i pomaga w publikowaniu treści w social mediach. Twoi odbiorcy zaczynają Ci ufać, że rzeczy które dostarczasz są dobrej jakości. 

Konsekwentne dodawanie treści jest również bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania. Jak wspominałem wcześniej blogi z dobrą i stale dodawaną treścią mają ogromną przewagę w ilości linków, które do nich odsyłają. A jak wiemy w pozycjonowaniu pozyskiwanie linków jest bardzo kluczowe. Warto więc ten element wpisać w swoją strategię marketingową.

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Narzędzia do badania słów kluczowych, nawet te udostępnione za darmo przez Google są bardzo fajnym sposobem na sprawdzenie jakie tematy interesują Twoją grupę docelową. Osiągnięcie wysokich pozycji na frazach, które są szukane daje ogromną przewagę konkurencyjną.

Używaj obrazków

Dodawaj profesjonalne i angażujące grafiki, zdjęcia czy infografiki do swoich postów. Badania Jeff Bullas jasno mówią, że posty, że zdjęciami mają o 94% więcej odsłon niż posty bez nich. Dodatkowo dodanie infografiki potrafi podnieść ten wynik jeszcze o 12%. 

Dodanie fajnego zdjęcia sprawi również, że w czasie udostępniania Twoich postów, będą one ciekawiej wyglądać. 

Pamiętaj, by podczas dodawania grafiki do posta ustawić dla niej alt i title. Wyszukiwarce Google mocno to pomoże w pozycjonowaniu posta jak również samej grafiki.  

Udostępniaj swoją treść

Dodanie posta na blogu to nie koniec możliwości. Chcesz jak najmocniej zwiększyć zasięgi swoich postów w tym celu możesz wykonać kilka czynności:

  • udostępnij post w swoich kanałach social mediowych 
  • stwórz infografikę opowiadającą o elementach postach i udostępnij ją na pintereście z linkiem
  • stwórz nagranie wideo na podstawie artykułu
  • dotrzyj do źródeł o, których mówisz w artykule i zapytaj czy nie udostępnią u siebie informacji o Twoim poście
  • stwórz artykuł na linkedin, który będzie miał link do Twojego wpisu
  • na podstawie artykułów o podobnej tematyce stwórz ebook
  • dodaj dane strukturalne i wersje amp by systemy rozpoznawania tekstu mogły łatwiej korzystać z treści
Udostępniaj treści z bloga firmowego

Mierz i sprawdzaj swoje wyniki

Pisanie dla pisania jest stratą czasu. Blog powinien dawać nam konkretne wyniki. Warto więc jasno określić KPI dla tych działań i stale je monitorować. 

Bądź cierpliwym, marketing treści wymaga czasu. Więc jedno to wprowadzanie zmian na podstawie wyników ale drugie to poczekanie chwili zanim poprzednie zmiany będą mogły pokazać co się stało. Więc zanim wyciągniesz wnioski daj postom trochę czasu.

Bierz udział w tworzeniu treści

Jednym z najlepszych sposobów wykorzystania potencjału bloga jest branie czynnego udziału w tworzeniu go. Poza pracą jako konsultant, jestem również współwłaścicielem agencji interaktywnej BSmarti. Wielu naszych klientów na początku dziwnie na nas patrzy gdy mówimy o tym, że będą musieli brać udział w procesie tworzenia treści. Jednak jak pokazują wyniki tylko wtedy firma może budować swój wizerunek na odpowiednim poziomie. Bo co z tego, że ja wiem jak pisać, gdy nie jestem ekspertem w Twojej branży. Daje Ci konkretne narzędzia ale to Ty musisz je wykorzystać.

Podsumowanie

Po tym obszernym artykule wiem, że lepiej rozumiesz zalety bloga firmowego. Dlatego w tym miejscu gorąco zachęcam Cię do prowadzenia go i robienie tego systematycznie. Dzięki temu z całą pewnością przyciągniesz więcej odsłon a to przełoży się na klientów jeśli treści będą wysokiej jakości. 

A jeśli interesują Cię zagadnienia marketingu to zapraszam Cię zapisania się na newsletter i odebrania bezpłatnego bonusu, który będziesz mógł wdrożyć już teraz.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiem. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.

0
Jestem ciekaw Twojej opinii. Zostaw komentarz.x
()
x