fbpx

Jak zacząć działać w Internecie?

Share on facebook
Share on linkedin

Obecne czasy wymogły na nas zmianę myślenia jako przedsiębiorców. Internet przestał być rzeczą dodatkową a stał się wymaganą w każdej branży, choć niestety nie każda branża to zauważyła. Dlatego dzisiaj powiemy sobie jak każdy z nas może zacząć działanie w sieci. To co przeczytasz poniżej to zebrane 10 lat doświadczenia w działaniach programistycznych i marketingowych. To co zaczynamy?

Zaczynamy od planu

Pierwszym krokiem do zrobienie czegokolwiek jest stworzenie planu. Pozwoli on wyznaczyć kierunek naszych działań i ułatwi nam prace. Mocno sugeruje nie bagatelizować tego elementu.

Co wiec powinien zawierać taki plan? Po pierwsze to, gdzie chcemy się promować. Wypisanie portali społecznościowych, portali zewnętrznych da nam pełny obraz tego co będziemy musieli stworzyć lub w jaki sposób się komunikować z różnymi osobami.

Jak zacząć działać w Internecie?

Po drugie na jakie elementy naszej oferty albo marki będziemy chcieli zwrócić uwagę. Wypisanie naszych mocnych stron i przewag konkurencyjnych przyspieszy proces tworzenia materiałów reklamowych. To co wypiszemy w tym punkcie ma być zapamiętane przez naszych odbiorców.

Kolejny krok to plan publikacji lub jak ja to wole nazywać plan kontaktu. Powinniśmy zapisać to, kiedy i jak będziemy się komunikować. Najprostszym sposobem jest wypisanie dni tygodnia oraz tego co będzie się tam pojawiać. Oczywiście jeśli coś pojawi się dodatkowo to nie krępujemy się by to również opublikować. Jednak takie podstawowe działania trzeba wcześniej zaplanować by mieć pewność, że będziemy je uskuteczniać.

Media społecznościowe na start

Mając ułożony plan pora na działania. Zaczynamy od stworzenia profili w mediach społecznościowych. Jeszcze parę lat temu pierwszym działaniem jakie bym sugerował było by stworzenie strony internetowej. Dzisiaj dużo szybszym rozwiązaniem jest pojawienie się w mediach społecznościowych.

Powiązany artykuł: JAKIE MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE WYBRAĆ?

Teraz może się pojawić pytanie. Przemek, ale co ja mam tam publikować? O dziwo jest to bardzo proste, publikujemy wszystko co stawia nas w dobrym świetle zgodnie z strategią biznesową, którą wykonaliśmy. A jeśli potrzebujesz pomysłów, to zachęcam do zapisu na newsletter i wtedy jako jeden z bonusów będzie poradnik.

Lepiej dawać jest niż brać

Osobiście nie zgadzam się z tekstem tej piosenki, jednak tutaj fajnie mi pomoże. Mając już swoje social media warto pomyśleć o dawaniu jakieś wiedzy swoim odbiorcą. Może to być poradnik, jakaś ankieta – ja dawałem np. ankietę do sprawdzania czy strona jest dobrze zoptymalizowana, a może coś jeszcze innego.

W zamian za otrzymanie takiego „czegoś”, użytkownik będzie zapisywał się na Twoją listę mailingową. Teraz zaczynamy budowanie społeczności, w końcu mamy już dwie opcje docierania do osób myślących podobnie do nas. Świetna robota.

Pora na stronę

Dopiero na tym etapie warto założyć stronę. To tutaj będzie kierował swoich fanów i pokazywał unikalną ofertę. Ponieważ na podstawie wcześniejszej analizy – jak widać mega się przydaje, wiemy co jest naszą przewagą to możemy tak zaprojektować stronę by to podkreślała.

Tutaj postąpię trochę przeciw biznesowi jako programista. Uważam, że na początek nie potrzebujesz jakieś mega strony. Zwykła prosa strona w postaci wizytówki doskonale się sprawdzić. Postarajmy się jak najszybciej ruszyć a poprawki można zawsze zrobić potem.

Na co czekasz?

Powyższy schemat jest bardzo uproszczoną wersją. Mimo to jest ona skuteczna i bardzo szybka. Przy dobrym rozplanowaniu, czas potrzebny na start to zaledwie tydzień. Tak właśnie dobrze czytasz, wystarczy tydzień.

Wiec teraz po skończeniu czytania, zacznij opracowywać strategie a zobaczysz jak szybko wszystko zacznie się układać.

Jak zacząć działać w Internecie?

Tymczasem do zobaczenia w kolejnym artykule.
Pozdrawiam,
Przemek