fbpx

5 faktów o algorytmie instagrama

Share on facebook
Share on linkedin

Przez lata wokół algorytmu Instagrama nazbierało się sporo mitów. Wiele z nich powoduje, że Twoje wyniki jeszcze nie są na takim poziomie jaki chcesz. Więc pora na poznanie faktów i wyciągnięcie z nich wniosków. To jak zaczynamy?

Fakt #1 - Wszystkie typy kont traktowane są tak samo

Posiadasz konto prywatne i chcesz mieć dostęp do większej ilości możliwości jakie daje konto biznesowe? Jednak boisz się czy zmiana nie wpłynie na Twoje zasięgi?

Już jakiś czas temu Instagram potwierdził, że traktuje każde konto tak samo. Sekret zasięgu tkwi w zupełnie innych elementach, więc spokojnie możesz wybrać taki rodzaj konta jaki najbardziej Ci odpowiada.

Ja dla siebie i swoich klientów zwykle wybieram konto biznesowe. Daje ono możliwość śledzenia statystyk, tworzenia reklam oraz ustawiania publikacji treści. Prowadząc profile społecznościowe wielu firm, automatyczne publikowanie jest dla mnie ogromnym ułatwieniem.

Fakt #2 - Każdy komentarz liczy się jako zaangażowanie

Najczęściej powtarzanym mitem, który już od lat jest powtarzany to, że by komentarz był wartościowy musi składać się z conajmniej trzech wyrazów. 

A jak wygląda prawda? Testy specjalistów pokazały, że każdy komentarz się liczy, nawet jeśli miałby się składać z samej emotki. 

komentarze na instagramie

Komentarze są ważnym aspektem budowania społeczności, dlatego każdy komentarz to ważny sygnał dla Instagrama. Biorąc to pod uwagę, to nie tylko warto reagować na komentarze np laikiem ale przede wszystkim warto odpowiadać na komentarze. To podnosi nasz wizerunek w oczach samej platformy ale co również jest fajne to pokazujemy społeczności, że czytamy i odpowiadamy. Warto więc angażować się w takie działania.

Fakt #3 - Pierwsze 30 min nie określa jakości Twojego posta

To zagadnienie również przewija się od lat. Na szczęście niedawno Instagram jednoznacznie powiedział, że jest to mit. To, że pierwsze 30 min masz więcej zaangażowania nie zmienia całkowitego wyniku posta. 

Zapewne wynika to z tego, że wiele osób wymieniało się polubieniami zaraz po publikacji. 

Należy jednak pamiętać, że mimo wszystko warto dalej publikować w godzinach gdzie Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna. Dalej ogólnie duże zainteresowanie wpływa na to jak dużej grupie odbiorców zostanie post pokazany. Więc dbajmy o jakość naszych wpisów.

Czas publikacji na instagramie

Fakt #4 - Zdjęcia i video są traktowane tak samo

Takiego faktu mogłeś się nie spodziewać. Podczas jednego z ostatnich spotkań Q&A z ekipą Instagrama, mocno podkreślili, że algorytm nie wyróżnia specjalnie video. 

Podobny temat: Poznaj rodzaje postów na Instagramie

By jednak nie było tak prosto, zostaje kwestia pojedynczych użytkowników. Okazuje się, że algorytm sprawdza z jaką treścią najczęściej w interakcje wchodzi dany użytkownik. Oznacza to, że jeśli bardziej reagujemy na video, to częściej będziemy widzieć właśnie tego rodzaju posty. 

Kolejną ciekawostką jest to, że materiały video na dłużej przyciągają uwagę odbiorców. Dodatkowo na karcie exploracji, video otrzymuje 4 razy więcej miejsca.

Porada: Warto tutaj zauważyć, że mimo iż nie ma różnicy na poziomie algorytmu między tymi formatami, to jednak. Gdy wchodzi nowa funkcjonalność jak teraz np Instagram Rolki, to właśnie ta nowa opcja dostaje mocniejsze wybicie. Wynika to z tego, że Instagramowi zależy na tym by zainteresować nim odbiorców.

Fakt #5 - Sztuczne interakcje nie działają

Masz kilka konto i lajkujesz sobie posty? A może piszesz komentarze z innych kont? Te i inne działania nie dają nic. Tak jak mitem jest to, że pierwsze 30 min determinuje wszystko. Tak mitem jest to, że Instagram nie widzi sztucznego ruchu. 

Instagram jest jedną z najbardziej rozwijających się sieci społecznościowych. Widać to po ilości zmian jakie wchodzą na platformę. Dużą część z nich opiera się na poprawę wychwytywania botów i innych fakowych działań. 

Dobra nowina jest taka, że dalej można wygenerować spory ruch organicznie – naturalnie. Natomiast trzeba wiedzieć jak to zrobić dobrze.Jeden z takich sposobów opisuje w swoim szkoleniu: Jak zdobyć pierwszy 1000 obserwujących na Instagramie.

5 faktów o algorytmie instagrama

Podsumowanie

Mimo iż nikt nie zna dokładnie działania całego algorytmu Instagrama to  jednak dysponujemy szczątkowymi informacjami. Takie nawet małe informacje przekładają się na naszą skuteczność. Warto więc śledzić to co się dzieje i reagować na zmiany. W końcu chcemy mieć konkretne wyniki a nie tylko robić coś by tylko coś robić.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiem. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.

0
Jestem ciekaw Twojej opinii. Zostaw komentarz.x
()
x