fbpx

Kiedy jako firma warto być na LinkedIn, a kiedy nie?

Media społecznościowe są idealnym sposobem reklamowania swojej firmy, z tym na pewno musisz się zgodzić. Jednak czy każdy portal jest tak samo równy (działa tak samo dając ci takie same korzyści)? Czy jako firma zastanawialiście się, czy być na Facebooku, Instagramie, LinkedIn albo TikToku?

Jeśli tak, to w tym artykule rozwieje Twoje wątpliwości czy, a raczej, kiedy warto promować swoją firmę na LinkedIn.

Kiedy warto być na LinkedIn?

Bycie jedynie portalem do zamieszczania CV skończyło się dla LinkedIn lata temu. Obecnie jest to bardzo szybko rozwijający się portal społecznościowy z ponad 800 milionami użytkowników oraz ponad 57 milionami firm.

Poza tymi milionami to, co mocno wyróżnia ten portal, jest to podejście jego społeczności. Na każdym etapie widać tutaj podejście bardziej biznesowe. Jest dużo mniej hejtu, za to dużo więcej chęci pomocy i zaufania.

Oznacza to, że jest to wspaniałe miejsce do pokazania się jako ekspert, zapytania o pomoc i przedstawienia oferty. Należy jednak tu zaznaczyć, że nie mówię o wciskaniu każdemu oferty, tego nikt nie lubi.

Poza zasięgiem organicznym — naturalnym. LinkedIn jest również bardzo dobry miejscem do tworzenia reklam, jeśli chcemy dotrzeć do osób decyzyjnych w firmach. Portal daje nam takie opcje targetowania jak;

  • wielkość firmy,
  • branża,
  • nazwa firmy,
  • doświadczenie zawodowe,
  • stanowisko,
  • umiejętności,
  • stopnie naukowe,
  • uczelnie i szkoły,
  • certyfikaty,
  • zainteresowania biznesowe,
  • i wiele innych.

Te opcje są bardzo ważne, gdy mówimy o marketingu B2B, gdzie trzeba dotrzeć do bardzo dokładnej grupy odbiorców.

Kiedy jako firma warto być na LinkedIn, a kiedy nie?

Gdzie LinkedIn mógłby działać lepiej?

Osobiście uważam, że LinkedIn jest platformą, którą trzeba się zainteresować. Jednak ma też one swoje słabe strony.

Braki w narzędziach analitycznych.

Mimo tego, że LinkedIn daje nam ogromne możliwości docierania do innych osób, to niestety dane analityczne pozostawiają wiele do życzenia. Dalej ciężko śledzić co dokładnie się dzieje z naszymi postami. Często możemy zobaczyć, że np. linki są przepuszczane przez dodatkowe narzędzia, które będą mogły pomóc w określeniu np. z jakich urządzeń korzysta dana osoba. Dlatego, jeśli analityka danych jest ważnym elementem w strategii Twojej firmy, to LinkedIn może być trochę problematyczny.

Kary za przenoszenie poza platformę.

Mimo że oficjalnie nie ma na ten temat informacji, to jednak każda osoba publikująca dłużej na LinkedIn potwierdzi moje słowa. Jeśli dajemy w treści naszego posta do linka, który prowadzi poza platformę, to ma on dużo mniejsze zasięgi. Co to oznacza? Jeśli chcemy, by nasi odbiorcy zobaczyli coś na naszych innych kanałach, to musimy być gotowi na to, że może to być, dużo mniejsza grupa niż planowaliśmy.

Słabe wsparcie automatyzacji.

LinkedIn bardzo mocno stawia na publikowanie samemu. Dlatego, jeśli chodzi o grupy czy profile firmowe, dalej mamy problemy z automatyzacją. Aplikacje, które wykorzystują API LinkedIn, często ograniczają się tylko do profili prywatnych.

W agencji BSmarti korzystamy np. z postfity.com.

Jak widać LinkedIn jeszcze goni inne rozwiązania firmowe znane z innych platform społecznościowych. Dalej szukają swojej unikalnej formy. Wychodzi im to bardzo dobrze, mimo kilku niedociągnięć. Ogólnie podsumowując, jeśli planujesz sprzedaż B2B, to gorąco polecam być na tej platformie.

Potrzebujesz pomocy z marketingiem lub biznesem?

 Zapraszam na bezpłatną 15 min konsultacje. Porozmawiamy o konkretnych możliwościach realizacji Twoich celów.

Kiedy jako firma warto być na LinkedIn, a kiedy nie?

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pojawiły się pytania?

Chętnie odpowiem. Kliknij tutaj i przejdź do szybkiego kontaktu.

0
Jestem ciekaw Twojej opinii. Zostaw komentarz.x
()
x