Archetyp buntownik – zawsze własna ścieżka

Własne ścieżka, buntowanie się przeciw temu, co utarte, oto archetyp buntownik. Jeden z ciekawszych archetypów marek a na pewno taki, który budzi najwięcej kontrowersji. 

Poznaj jak wykorzystać ten archetyp w przekazie marketingowym, storytellingu oraz wielu innych elementach.

Spis Treści

Firmy oraz osoby, które wybrały archetyp buntownika, z całą pewnością zapadają w naszej głowie. Chcą mocno się wyróżnić i pokazać, że obecny system stworzony na ogół w archetypie władcy jest co najmniej zły. 

Archetyp buntownika na ogół zobaczymy w takich branżach jak:

Przykładowa paleta kolorów

Archetyp buntownik

Mocne strony archetypu buntownika

Mocnymi stronami buntownika są obietnice, że obecny status działania świata można zmienić. Wprowadzić coś innego, w zamyśle coś lepszego. 

Buntownik idealnie sprawdzi się w markach dla osób młodych, czasem z marginesu. Przekaż ma iść do osób, które czują się poza meain streamem. Oznacza to często mniejsze zasięgi, ale dużo większej jakości. 

Bardzo dobrym przykładem takiego przełamania było wprowadzenie PayPal-a. Platforma zbuntowała się przeciw zastanemu systemowi bankowemu.

Słabe strony archetypu buntownika

Jak w każdym archetypie mamy również cienie, które trzeba zaadresować. 

Pierwszym elementem jest kwestia tego, że buntownik stale musi się buntować. W przypadku spełnienia zmiany będzie potrzebny rebranding. 

Drugim dużym minusem jest brak sprawczości. Jeśli po dłuższym czasie nie będzie widać czegoś, jakichś zmian to grupa docelowa może się znudzić i zmienić zainteresowanie. Ciężko więc utrzymać zainteresowanie. 

Znane marki

Przykłady znanych marek budowanych w oparciu o archetyp buntownika:

Znane osoby

Archetyp buntownik - zawsze własna ścieżka

Lady Gaga

Archetyp buntownik - zawsze własna ścieżka

Jack Sparrow

Archetyp buntownik - zawsze własna ścieżka

Richard Branson

Archetyp buntownik - zawsze własna ścieżka

Robin Hood

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Szybki kontakt

Klikając powyższy przycisk, wyrażasz zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych oraz przetwarzanie danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

POROZMAWIAJMY

Potrzebujesz pomocy?

Telefon

790 691 371

Email

kontakt@przemyslawolesinski.pl

LUB
0
Jestem ciekaw Twojej opinii. Zostaw komentarz.x