Archetyp zwykły człowiek to jeden z najbardziej niedocenianych archetypów marki. Firmy sugerując się nazwą zwykły, sądzą, że jest to bycie przeciętnym. Obalimy dzisiaj ten mit na temat tego archetypu.
Spis Treści
Pierwsze nieporozumienie tego archetypu wynika z nie trafionej nazwy. Dlatego dużo lepszym określeniem jest określenie osoba z sąsiedztwa, towarzysz. Czyli dobry kumpel, sąsiad. Osoba, która jest zaraz obok i z którą masz dobre kontakty. Gry tak spojrzymy na ten archetyp, nagle otworzą się przed nami inne opcje.
Branże, w których często można spotkać archetyp zwykłego człowieka to:
- meblarskie
- ubrania
- hipermarkety
- linie lotniczne
Przykładowa paleta kolorów

Mocne strony archetypu zwykły człowiek
Ten archetyp charakteryzuje się mocnym nastawieniem na akceptacje. Chce być akceptowany i akceptować innych.
Można więc powiedzieć, że podstawą jest pozycjonowanie się na takim samym poziomie co odbiorcy. To mocno ułatwia budowanie sympatii. Firmy i osoby tego typu postrzegane są jako osoby dobre, spokojne, oddane. Dzięki temu grupa odbiorców z chęcią trzyma się przez lata z taką grupą.
Słabe strony archetypu zwykły człowiek
Słabą stroną, która jest bardzo niebezpieczna to opcja zatracenia swojego ja na rzecz zbudowania relacji. Osoby z tego archetypu mogą chcieć postawić drugą stronę ponad siebie. Jest to o tyle niebezpieczne, bo zwykle kończy się brakiem wizerunku.
Drugim niebezpieczeństwem jest opcja tego, że marka nie pociągnie za sobą tłumu. Brakuje to takich emocji energetycznych. Dlatego trzeba na to uważać i pokazywać, że nie można przejść obojętnie obok niej.
Znane marki
Przykłady znanych marek budowanych w oparciu o archetyp zwykły człowiek:
Znane osoby

Emma Stone

Anne Hathaway

Keanu Reeves

Doktor Watson