Archetyp zwykły człowiek – kumpel

Archetyp zwykły człowiek to jeden z najbardziej niedocenianych archetypów marki. Firmy sugerując się nazwą zwykły, sądzą, że jest to bycie przeciętnym. Obalimy dzisiaj ten mit na temat tego archetypu.

Spis Treści

Pierwsze nieporozumienie tego archetypu wynika z nie trafionej nazwy. Dlatego dużo lepszym określeniem jest określenie osoba z sąsiedztwa, towarzysz. Czyli dobry kumpel, sąsiad. Osoba, która jest zaraz obok i z którą masz dobre kontakty. Gry tak spojrzymy na ten archetyp, nagle otworzą się przed nami inne opcje. 

Branże, w których często można spotkać archetyp zwykłego człowieka to:

Przykładowa paleta kolorów

archetyp zwykły człowiek

Mocne strony archetypu zwykły człowiek

Ten archetyp charakteryzuje się mocnym nastawieniem na akceptacje. Chce być akceptowany i akceptować innych. 

Można więc powiedzieć, że podstawą jest pozycjonowanie się na takim samym poziomie co odbiorcy. To mocno ułatwia budowanie sympatii. Firmy i osoby tego typu postrzegane są jako osoby dobre, spokojne, oddane. Dzięki temu grupa odbiorców z chęcią trzyma się przez lata z taką grupą. 

 

Słabe strony archetypu zwykły człowiek

Słabą stroną, która jest bardzo niebezpieczna to opcja zatracenia swojego ja na rzecz zbudowania relacji. Osoby z tego archetypu mogą chcieć postawić drugą stronę ponad siebie. Jest to o tyle niebezpieczne, bo zwykle kończy się brakiem wizerunku. 

Drugim niebezpieczeństwem jest opcja tego, że marka nie pociągnie za sobą tłumu. Brakuje to takich emocji energetycznych. Dlatego trzeba na to uważać i pokazywać, że nie można przejść obojętnie obok niej.

Znane marki

Przykłady znanych marek budowanych w oparciu o archetyp zwykły człowiek:

Znane osoby

Archetyp zwykły człowiek - kumpel

Emma Stone

Archetyp zwykły człowiek - kumpel

Anne Hathaway

Archetyp zwykły człowiek - kumpel

Keanu Reeves

Archetyp zwykły człowiek - kumpel

Doktor Watson

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Szybki kontakt

Klikając powyższy przycisk, wyrażasz zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych oraz przetwarzanie danych osobowych zgodnie z polityką prywatności.

POROZMAWIAJMY

Potrzebujesz pomocy?

Telefon

790 691 371

Email

kontakt@przemyslawolesinski.pl

LUB
0
Jestem ciekaw Twojej opinii. Zostaw komentarz.x