Ostatnio mówiliśmy na temat archetypu buntownika, warto więc powiedzieć teraz o drugim ekstremum, czyli archetypie władcy. Decydując się na jeden z nich, automatycznie drugi staje się naszym arcywrogiem.
Spis Treści
Osoby decydujące się na archetyp władcy wybierają obecny porządek. Chcą by to co jest trwało i będą tego bronić, stając na czele danej grupy osób.
Drugim często spotykanym elementem jest chęć przewodzenia, wynikająca z poczucia lepszości. Tak jak pokazuje historia, władca jest nad innymi. Kupując więc produkty w archetypie władcy, podpinamy się pod trend jestem lepszy niż X.
Archetyp władca na ogół zobaczymy w takich branżach jak:
- motoryzacja
- finanse
- dobra luksusowe
- prawo
Przykładowa paleta kolorów

Mocne strony archetypu władca
Mocną stroną archetypu władca jest jego stałość. Dzięki temu wiemy, czego możemy się spodziewać, co buduje zaufanie. Jest ono dodatkowo wzmacniane prowadzeniem przez ten właśnie archetyp.
Osoby decydujące się na ten archetyp muszą pamiętać, że potrzebują same żyć zgodnie ze swoimi zasadami. Czyli władca nie jest ponad zasady, on je tak samo stosuje. To może być bardzo dziwne dla nas, którzy obserwujemy świat, jednak tego właśnie oczekujemy od władcy.
Słabe strony archetypu władca
Gdy mówimy o słabych stronach, warto zacząć od tego, że ten archetyp bywa nudny. Ponieważ stale żyję zgodnie z zasadami, to nie możemy oczekiwać od niego emocji czy nowoczesności. Takie podejście świetnie sprawdza się w instytucjach finansowych czy związanych z potrzebą zaufania, jednak całkowicie odpada tam, gdzie chcemy zagrać kartą nowości.
Drugą słabością jest opcja trzymania się wcześniej wytyczonej drogi. Jeśli władca na coś się zdecyduje, to musi się konsekwentnie trzymać wyboru. Nawet jeśli chciałby zmienić zdanie.
Znane marki
Przykłady znanych marek budowanych w oparciu o archetyp władcy:
Znane osoby

Bill Gates

Jennifer Lopez

Donald Trump

Margaery Tyrell