7 błędów, których warto unikać w lejkach sprzedażowych

Lejki sprzedażowe mogą dać ogromne korzyści. Praktycznie każdy liczący się marketingowiec mówi o lejkach sprzedażowych. Jednak bardzo łatwo popełnić w nich błąd i zniwelować ich skuteczność. Poznaj 7 błędów w lejkach sprzedażowych i jak ich uniknąć przy tworzeniu lejków sprzedażowych. 

#1 Nie określenie grupy odbiorców

Niestety mimo powtarzania jak mantrę informacji, że trzeba stworzyć awatara, dalej wielu przedsiębiorców pomija ten element. To nie tylko przepis na porażkę, ale też ogromna strata czasu i pieniędzy. Celując do wszystkich, nie stworzymy dobrego copywritingu, nie mówiąc o empatii czy zbudowaniu autorytetu. 

Jeśli chcemy mieć dobry marketing, to musimy, zawęzić nasz przekaż, do konkretnych grup odbiorców. Koszty reklamy będą mniejsze, a zwrot z inwestycji większy.

błędy lejki sprzedażowe awatar

#2 Tworzenie rzeczy byle jak

Mając określoną grupę docelową, zaczynasz tworzyć treść do niej dostosowaną. Tutaj pojawia się kolejny błąd, mianowicie duża ilość przedsiębiorców myśli, że jakakolwiek treść wystarczy. Jednak prawda jest zupełnie inna. Słabej jakości treść nie tylko zniechęci do pobrania, ale też może być przekazana dalej informacja o kiepskiej jakości.

Bardzo fajnym rozwiązaniem są treści interaktywne. Mogą to być ankiety, quizy, kalkulatory, oceny itd. Nie tylko są fajną odmianą, ale również pozwalają Ci na zbieranie większej ilości danych.

#3 Brak zachęty

Jeśli chcesz, by ludzie podążali wytyczoną przez Ciebie ścieżką, musisz im coś zaoferować. Smutna prawda jest taka, że bez zachęty mało kto coś zrobi. Przykładowo mogą to być rabaty, zniżki, okresy próbne, zestawy albo cokolwiek innego.

#4 Utrudnianie ścieżki

To częsty błąd popełniany we wszystkich działaniach internetowych. Zamiast ułatwiać, to utrudniamy, jak tylko się da. Wydłużamy niepotrzebnie procesy. Takie działania zniechęca i zmniejsza skuteczność lejka sprzedażowego.

#5 Nie badanie wyników

Bez śledzenia wyników skąd będziesz wiedzieć, czy Twoje lejki sprzedażowe działają, czy nie? Obecnie mamy bardzo dużo opcji śledzenia tego skąd użytkownik przychodzi, co się z nim działo oraz wiele więcej. 

Jeśli potrzebujesz wiedzy jak to zrobić, to daj znać, a przygotuje bezpłatne materiały właśnie na ten temat. Zaczynając od tego, co śledzić oraz w jaki sposób.

#6 Brak testów

Kolejny błąd, jaki często spotykam, jest to brak testów. Zakładanie, że jedna jedyna wersja będzie najlepiej działała, jest nierealne. Niestety nie jesteśmy w głowach naszych odbiorców. To, co nam się podoba, niekoniecznie spodoba się naszemu awatarowi. 

Warto tu zaznaczyć, że sami na ogół nie jesteśmy własnymi klientami. Prawie nigdy nie jesteśmy własnymi klientami. A ponieważ biznes opiera się na dawaniu wartości odbiorcom, to musi przetestować, jaka forma podania treści będzie dla nich najlepsza.

#7 Brak interakcji z leadami

Ostatni błąd w budowaniu lejków sprzedażowych, który widzę dość często, to brak interakcji z leadami. Osoby, z którymi zaczynam współpracę, zbierają listy mailingowe, ale nie wchodzą z nimi w interakcje. Brak wysyłania treści, która podgrzeje relacje.  To ewidentny błąd komunikacji.

Odmianą tego błędu jest również wysyłanie wyłącznie reklam. Jak myślisz, po jakim czasie ktoś stwierdzi, że to spam i się usunie albo co gorsza, zgłosi nas do spamu? Nie popełniaj tego błędu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szybki kontakt

POROZMAWIAJMY

Potrzebujesz pomocy?

Telefon

790 691 371

Email

kontakt@przemyslawolesinski.pl

LUB
0
Jestem ciekaw Twojej opinii. Zostaw komentarz.x