Podstawą sukcesu, a nawet ogólnie działania każdej firmy jest pozyskiwanie klientów. Bez klientów nie ma firmy. Pojawia się więc pytanie, jak ich pozyskać? Jednym z bardziej skutecznych sposobów jest stworzenie lejków sprzedażowych.
Czym są lejki sprzedażowe?
Zapewne na tym etapie gdzieś mogłeś już słyszeć o terminie lejek sprzedażowy albo lejek marketingowy. Nazwa pochodzi o przedstawienia graficznego, gdzie kolejny kroki zwężają się jak lejek który znamy np. z kuchni.
Na samej górze lejka mamy dużą ilość potencjalnych osób, a następnie ta ilość się zmniejsza, by na końcu otrzymać klientów. Zaletą takiego działania jest zmniejszony czas potrzebny na domknięcie sprzedaży, co mocno przekłada się na przychody firmy. W końcu nie tracimy tak dużej ilości zasobów.
Oto 5 kroków, które umożliwią Ci stworzenie swojego pierwszego lejka sprzedażowego.
#1. Stwórz stronę lądowania
Pierwszym elementem na naszej liście jest landing page nazywana również stroną lądowania. To od skuteczności tej strony zależy czy osoba zdecyduje się na rozpoczęcie swojej podróży wzdłuż lejka sprzedażowego. Dlatego warto zadbać o to, by była ona jak najlepiej dopasowana do awatara.
Przykładem można być strona, którą widzimy np. na stronie LinkedIn dla firm
Ponieważ jest to tak ważny element, to przygotowałem listę elementów, które powinny się na niej znaleźć. Możesz ją pobrać całkowicie bezpłatnie:
#2. Produkt wstępny - magnes
Mając już stronę, pytanie, co chcemy dać leadowi na początek, by został już klientem. To tutaj użytkownik powinien podjąć pierwsze mikro zobowiązanie. Częstym błędem jest myślenie tylko w kategorii ceny. Takim mikro zobowiązaniem może być zarówno czas, jak i pieniądze.
Warto pamiętać tutaj złotą zasadę marketingu. Osoba, która nam zaufała i stała się już klientem, chętniej kupi więcej. Co oznacza, że teraz po pierwszym zakupie osoba jest bardziej gotowa do kupna głównego produktu.
#3. Plan zwiększania świadomości
Wszystko gotowe, pytanie, jak użytkownicy mają się dowiedzieć o Twoim landingu? Tutaj wchodzi plan zwiększenia świadomości o tym, że istniejesz. Tutaj mamy do wyboru zarówno opcje płatne, jak i bezpłatne.
Przykładem płatnych mogą być wszelkiego rodzaju reklamy CPC, czyli płatne za każdy klik. Najbardziej popularne są te na Facebooku oraz Google Ads.
Jeśli mówimy o bezpłatnych, to możemy mówić o pozycjonowaniu, postach w social mediach czy nawet podcastach. Musimy tu pamiętać, że bezpłatne zwykle wymagają dłuższego czasu, by zobaczyć wyniki.
#4. Kolejka mailowa
Wielokrotnie mówiło się, że mailing już jest przeszłością. Jednak jak pokazują wszystkie wyniki, kasa jest w liście mailingowej. Dobrze zaprojektowana kolejka mailowa potrafi bardzo szybko przynieść nam zyski.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy i nie wykorzystujesz możliwości mailingu, to tracisz OGROMNE możliwości. Około 40% Twoich przychodów powinno by właśnie z listy mailingowej.

Sklep, który może nie rozsyłać maili to zalando 😅 jeśli mnóstwo innych ich reklam a jest tak popularne, że i tak wchodzę tam jak czegoś szukam. Natomiast “małe sklepiki” – często wchodzę tam właśnie po tym jak dostanę maila, bez maila raczej, poza pierwszym zakupem, juz bym o nich zapomniała
A ostatnio miałem właśnie dyskusje z pracownikiem jednego z klienta, który twierdził, że maile są bez sensu.
Tu mamy właśnie dowód, że mail działa pod warunkiem, że ma wartość, a nie jest wysyłany dla wysyłania. Wtedy mówimy o spamie.